Perşembe, Ocak 05, 2006

Kalorisi az demeyin Light diye çok yemeyin

Çünkü uzmanlar ısrarla uyarıyor: Light ürünler beslenme alışkanlığını bozabilir, daha çok yemeye sevk edebilir. Zayıflamak için bu tür gıdaları tüketmeye gerek yok. Light gıdalar yerine yediklerinizi bir birim azaltın daha iyi .

Şişmanlamayı engeller ama...
Doç. Dr. Selçuk Can (Florance Nightingale Hastanesi Endokronoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı)
Light ürünler insülin direncini azalttığı için şişmanlamayı engeller. Kalori oranı düşük olduğu için bu ürünleri tüketen insanların şişmanlama oranı daha düşük. Ayrıca birçok light ürünün lif miktarı fazla olduğu için tokluk hissini de artırır. Bunun da şişmanların tedavisinin yanında hem şeker hastalarına hem de yüksek kolesterollülere faydası vardır. Light gıdalar yeme alışkanlığında değişikliğe sebep olsa da kan şekerini, kan kolesterolünü dengeler. İnsanlar günlük beslenme planlarını gözden geçirerek tükettikleri ve kalorisi yüksek gıdaları, light ürünlerle değiştirmeli. Ancak hormonlu maddelerle üretilenlerden uzak durmalı. Etiketleri dikkatle okumalılar.

Gıdaların etiketleri doğru okunmalı
Fatoş Özcan: (Kadıköy Acıbadem Hastanesi Uzman Diyetisyeni)
Light gıdaların kalorileri düşük ama sıfır değil. Ve insanlar light gıdaların kalorisini sıfır zannederek bol bol yiyor, bu arada da normal kalori alıyor. Light gıdalar, içinde posa varsa doyurur, glisemik indeksleri (kan şekerini çabuk yükselten oranları) daha düşüktür. Ancak kalorileri normal ürünlerden çok farklı değildir. Bu konuda etiket okumayı bilmeliyiz. Glisemik indeksi yüksek gıdalar basit şekerler (şeker, marmelat, reçel, beyaz ekmek, çok pişmiş pirinç, patates, muz, üzüm, incir, kavun, havuç gibi gıdalar) açlığı artırır.

Kişinin beslenme alışkanlığını bozar
Doç. Dr. Sibel Karakaya (Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi)
Normal bir gıda, enerjisi yüzde 25 oranında azaltılırsa light oluyor. Yani bu 4 birim gıda yerine 3 birim tüketmek anlamına geliyor. 'Şişmanlatmıyor' diye de en çok ilgiyi bisküvi görüyor. Light ürün tüketilmesinin sağlık açısından çok fazla bir sakıncası yok. Ancak beslenme alışkanlıklarının bozulması durumunda olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir. Light gıdaların insülin direncini azalttığı için yeme isteğini daha fazla artırdığı yolunda iddialar var. Ancak bu ciddi bir iddia. Çünkü kişide bir beslenme bozukluğu ortaya çıkarabilir. Ayrıca light gıdaların kilo aldırmadığı konusu ne kadar yenildiğiyle ilgili. 'Nasıl olsa şişmanlatmıyor' düşüncesi obur yapabilir.

6 Comments:

d@li said...

paylaşımın için teşekkürler.. light gıda deyince eskiden bende bir paket bisküviyi götürüyordum şimdi bisküvit falkan yemiyorum hiç bişey bulamazsam açlığımı bastırmak için çantamda taşıdğım bir kaç kayısı yiyorum yada simit. Arada bu tür bilgileri hatırlamakta yarar var canım ellerine sağlık.

HULYA said...

Sağol canim.
Sizleri sadece kendimden bahsederek sıkmak istemiyorum. Yararlı olduğuna inandığım bilgileri de buraya yapıştırıyorum ki daha sonra bende tekrar tekrar okuyup hatırlayayım. Bu arada seni ekleyebildim sanırım. Ama emin değilim. Görüşmek üzere öptüm:-)

aynur said...

bende light urunler tuketmeyi sevmiyorum.cunku daha azyemek icin midenin kuculmesi gerekiyor

normala dongugumzde kilolar cabuk geri gelmesin.

vedazamani said...

Hulyacim,
bende light urunlerine inanmayan biriyim, light deyip yumulup yemek ne bileyim anlamsiz geliyor, yememek daha iyi cozum :))

paylasimin icin sagol.

d@li said...

yediklerinide yaz ben okurken sıkılmam canım :)

HULYA said...

Sevgili Dali ,ayışığı ve vedazamani ,
Hepinize güzel yorumlarınız için çok çok teşekkürler. Her türlü bilgiyi sizlerle paylaşmayı çok seviyorum.Benim işime yaramayan bir bilgi sizlerin işine yarayabilir belki diye düşünüyorum. Kendinize çok iyi bakın:-)