Pazartesi, Ocak 02, 2006

HAFİF VE LEZZETLİ TATLAR

Diyet yapıyoruz diye aç kalacak değiliz ya. Bizim de lezzetli şeyler yemeye hakkımız var. Bu menü hem çok doyurucu hem de çok hafif.Pırasa böreğini özellikle tavsiye ediyorum:-)

Esmer pilav
Malzemeler:
* 1 su bardağı esmer veya beyaz pirinç
* 2 yemek kaşığı zeytinyağı
* 2 yemek kaşığı kuş üzümü

* 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
* 1 yemek kaşığı keten tohumu
* 2 adet havuç (dişe gelir şekilde haşlanmış, küp doğranmış)
* 1/2 demet maydanoz veya dereotu (kıyılmış)
Yapılışı:
Pirinci bir saat kadar sıcak suda bekletin.Suyunu süzüp bir tencereye alın. Zeytinyağı, kuş üzümü, fıstık ve keten tohumunu da ekleyin. Üzerini 2 parmak geçinceye kadar su koyun ve kısık ateşte pişirmeye başlayın. Suyunu iyice çekmesini bekleyin.Pilavınızı ocaktan indirmeye yakın havuç ve dereotunu da üzerine ekleyin, ancak karıştırmayın. 5 dakika sonra altını söndürün. Servis yapacağınız zaman karıştırın.

*Önemli not: Esmer pirinç, beyaz pirince göre daha fazla vitamin mineral içerir, lif açısından da zengindir. Bu pilava isterseniz deniz ürünleri de karıştırabilirsiniz. O zaman İspanyollar'in paellasına benzer.

Waldorf salatası
Malzemeler:
* 2 sert elma
* 5 adet kereviz sapı
* 4-5 yemek kaşığı yağsız yoğurt
* 1 avuç siyah çekirdekli kuru üzüm
* 1 avuç ufalanmış ceviz
Yapılışı:
Elma ve kereviz saplarını küçük küçük doğrayın. Ceviz, kuru üzüm ve yoğurtla karıştırın.

Elma kabuğundaki pektin nedeniyle vücudu temizleyici özelliği çok yüksek bir meyvedir. Pektinin kolesterol ve kan yağlarını düşürücü etkisi vardır. Bağırsaktaki bakteri dengesini de korumaya yarar. Sindirim sistemi sorunlarında elma hazır doktordur; hem kabızlığa, hem ishale iyi gelir. Kereviz karaciğer dostudur. Siyah üzüm ise kansere ve yaşlanmaya karşı en güçlü bileşiklerle donatılmıştır. Cevizde kolesterol düşürücü, cildi güzelleştirici Omega 3 yağ asitleri bol miktarda bulunur.

Cool salsa
Malzemeler:
* 4 domates (küçük doğranmış)

* 4 baş yeşil soğan
* 1/2 avuç maydanoz (doğranmış)
* 1/2 çay kaşığı chillie tozu veya kırmızıbiber
* 1 diş sarmısak (dövülmüş)
* 1 limonun suyu
* 1 tutam karabiber
Yapılışı:
Tüm malzemeyi karıştırın ve buzdolabında soğutun. Küçük kaplarda yanında dilimlenmiş salatalık, havuç, kereviz saplarıyla sunun.

Light Tiramisu
Malzemeler:
* 2 katlı hazır kakaolu kek
* 200 ml yağsız süt
* 2 yumurta sarısı
* 1 yemek kaşığı un
* 1 kutu light labne peynir
* 2-3 yemek kaşığı neskafe
* 3 yemek kaşığı esmer şeker veya fruktoz (meyve şekeri)
* Kakao
Yapılışı:
İki katlı keki ayırın. Birini servis yapacağınız düz büyük bir pasta tabağına, diğerini de yine düz bir tabağa yerleştirin.Büyükçe bir kasede neskafe ve l kaşık fruktozla sıcak suyu karıştırın, soğumaya bırakın. İyice soğuyunca kekin iki parçasını da ıslatın. Soğumadan dökerseniz 2 kek kalıbı farklı genişliyor, dikkat!

Diğer tarafta bir tencerede süt, un, yumurta sarıları ve 1-2 kaşık fruktozu karştırarak orta ateşte muhallebi gibi pişirin. Altını söndürün.Bu karışım biraz ılıdıktan sonra içine labne peyniri ekleyip çatalla veya karıştırıcıyla çırparak iyice karıştırın.Servis tabağınızdaki kek parçasının üzerine bu pudingin yarısını dökün ve iyice yayın. Kekin diğer yarısını da üzerine kapatın. Eğer neskafeli karışımınızdan biraz arttırdıysanız üzerine gezdirip, ardından pudingin kalanıyla tamamen kaplayın.Servis tabağının yanlarına dökülenleri temizleyin. Spatulayla kekinizin üzerini düzleştirin. Ve buzdolabında en az 4-5 saat dinlendirin.Servisten hemen önce büyük, ince telli bir süzgecin üzerinden geçireceğiniz kakaoyla tüm kekinizi kaplayın. Kakakoyu servis tabağınızın yanlarına taşırın. Üzerini badem ezmesinden yapılmış süslerle donatabilirsiniz.

Pırasa böreği
Malzemeler:
* 750 gr. pırasa
* 2 haşlanmış patates rendesi
* 1 yumurta veya 2 yumurtanın akı
* 1 su bardağı light kaşar rendesi
* Baharat
* Çöreotu
Yapılışı:
Pırasayı halka halka doğrayın ve iyice haşlayın. Haşladıktan sonra süzüp sulu kalmaması için iyice sıkın.Çöreotu dışında malzemenin tümümü karıştırın.Sıvı yağla yağlanmış cam kaba dökün. Üzerine çöreotu serpip fırına verin. 200 derecelik fırında 40-50 dakika pişirin.

Hepinize afiyet olsun!!

9 Comments:

SUNSHINE said...

cok guzel tarfiler yazmissin

ozelikle pirasayi deneyecegim yufkasiz borekler genelde guzel olmuyor

sonucu da yazarim optum

rejim nasil gidiyor bu aralar

HULYA said...

Sağol canım.
Yılbaşında diyeti bozdum ama bugün yeniden girdim. Bugün biraz zorlanıyorum ama dayanmaya çalışıyorum. Pırasa böreklerde çok lezzetli oluyor özellikle de fırında ve kaşar ilaveli. Hiç pırasa sevmeyen kızıma bile yedirebiliyorum böylece. Ben henüz denemedim ama ayni tarifte pırasa yerine ıspanak da olur diye düşünüyorum. Sen ne dersin?

Unknown said...

Alışırsın canım benim ya ıspanağın içine biraz lor yada peynir :) harika olur

SUNSHINE said...

ben hemen deneyemem cunku burda her zaman pirasa olmuyor marketlerde bulunca deneyecegim

resimlerim hakkinda yorumlarin icin tesekkur ederim

biliyorum benim icin hizli kilo almak cok kolay ama sen nasil bir senede kilo aldin merak ettim

2006 buutn fazlaliklardan kurtulmak dilegiyle

HULYA said...

sevgili Ayisigi,
elimde olsa sana hemen gönderirdim. İzmir'de tam mevsimi çünkü. Üstelik burada kerevizle pişiriyorlar.Çok hoş oluyor.Ben kilo almaya vermekten daha kabiliyetliyim herhalde. Ama esas neden fast food olmalı. Geçen sene yeniden okula dönüp ingilizce öğretmenliği sertifikası aldım ama bu arada arkadaşlarla sürekli bişeyler yedik. Özellikle de ekler pastayı çok seviyorlardı ve bana da alıyorlardı.Ben de onları kırmayıp(!)yemek zorunda kalıyordum.Tabii 1 sene sonunda nedense onlar fazla kilo almadı ama sürekli dikkat eden ben kontrolü kaybedince böyle kilo aldım.

HULYA said...

Dali'ciğim,
diyet nasıl gidiyor? Herhangi bişey bulabildin mi? Ben hastayım ve herkesin aksine iştahım her zamankinden çok açık.Ne olacak benim halim?

SUNSHINE said...

hulyacigim biz arkdaslarla msn messenger da gosuruyoruz intersen sende katil benim mail adresim ayisigizayifliyor@hotmail.com burda dali, tweety, veda zamani, pinky ve arzum da var senide bekleriz

optum

HULYA said...

Canim seni ekledim dali , tweety ,veda zamani ,pinky ve arzum'un adreslerini de senden alirim artık.Görüşmek üzere:-)

ahter demir said...

çok güzel ellerinize sağlık...