Cumartesi, Ocak 21, 2006

DALİ'CİĞİM BENİ SOBELEMİŞ!!!!

Nerden başlasam bilmem ki?
Ben yemek yerine abur cubur yemeyi tercih edenlerdenim.En çok dayanamadığımda dondurma-tabii o abur cubur sayılırsa-.Üniversite yıllarımdan beri yaz girip iyice çıkana kadar buzdolabımdan dondurma eksik olmaz.Öyle Cart'e Dor filan gibi şeyleri sevsem de külahta dondurma yemeden pek dondurma yediğimi anlamam.Bu aralar light dondurma yiyorum o da pek dondurmaya benzemiyor.
Ben tatlıya düşkün bir insanım.Doğal olarak da yediğim abur cuburlar tatlı ağırlıklı.Tatlı dediysem öyle şerbetli tatlılar değil.Ben daha çok sütlü ve tercihen çikolatalı tatlılara bayılırım.Bu aralar favorim light kazandibi.Bolulu Hasan usta'nın ki çok güzel oluyor.Sahlep içmeye de bayılırım.Ama illa da çikolata.Neyse onun da lightı çıktı da rahatladım.Light metro yiyorum sanki onun hiç kalorisi yokmuş gibi fazla da vicdan azabı duymuyorum:-)Kızıma nesquik(kahvaltılık gevrek olanı) hazırlarken bazan dayanamayıp önce bir avuç, sonra birkaç avuç daha ağzıma attığım oluyor.Kendim için Nesfit aldım ama onun üzerinde tavsiye edilen miktar sadece 40 gr.Önce 40 gr.ı yiyorum.Sonra bir 40 gr. daha.Bazen ölçmeden bir avuç da gizlice ağzıma atıyorum.Gizlice yenilen şeylerin kalorisi sayılmazmış ya:-)
Kızıma şokellalı ekmek sürerken önceleri sadece koklamakla yetiniyorken bazan dayanamayıp kaşık kaşık ağzıma attığım da oluyor.Hele fıstık ezmesi oldu mu bir kaşık beni asla kesmiyor.Dyanamdığım tatlılar arasında vişneli cheesecake ve profitorol da var.Ama onları 40 yılda bir yiyorum.ah franbuazlı pastayı unuttum.Ankara'dayken sık sık arkadaşlarla gidip yerdik.Üstelik o zamanlar 1 gr. bile almıyordum ne hikmetse.En önemli abur cuburum ise kocaman bir bardak diet kolayla kocaman bir kase patlamış mısır.Eğer biraz moralim bozuksa bunları yemem kaçınılmaz oluyor.son zamanlarda aldığım kiloların birçoğunu da bu mısıra borçluyum zaten.Önceleri mikrodalgada yağsızolarak yapıyordum.o da kiloma fazla etki yapğmıyordu.sonra bir gün ablam bana yağda mısır yaptı ve o günden sonra hep öyle yapmaya başladım.Benimki yağsız tuzsuz birşey di çünkü.eğer evde varsa mısır cipsine de asla hayır diyemem.Çok seviyorum.Üstelik belki garip gelecek size ve nasıl olur diyeceksiniz ama okuldayken bir arkadaşımla birlikte-ondan görerek-mısır cipslerini sarelleye batırarak yerdik.Ve çok da lezzetli bulurduk.Çalıştığım yıllarda ise çay saatlerimizde bir paket peti bör bisküvi çayımızın en iyi arkadaşıydı. İrmik helvasından bhsetmeyi unutmuşum.O da favorilerim arasındadır.Bir ara arkadaşlarla her cuma birimizin evinde toplanarak irmik helvası pişiriyor ve çayla birlikte yiyorduk.Ben biraz da yeni tarifler denemey meraklıyım.Özellikle de tatlı tariflerini.Kilo almamın başlıca nedenlerinden biri de bu olsa gerek.Pişirdiğim Brownie ,profiterol vb. tatlıları öncelikle ben tadarım.bir de kızımın ve oğlumun yaşgünlerişnde yaptığım bol kalorili dondurma benzeri rokoko diye bir tatlı varki kalanları hep ben temizlerim.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.Bu daha çok yediklerimle ilgili bir günah çıkarma gibi oldu ama yine de abur cuburlarımın çoğunu yazdım sanırım.
Ben kimi sobeleyim acaba? tontontombo ve bincan ben de sizleri sobeliyorum.Bakalım sizin abur cuburlarınız nelermiş?

2 Comments:

Unknown said...

tamda açlıktan can çekiştiğim anda okudum ya aburcuburlarını ben blogumdda belirttim hülyanın liste kabarık çıkar ben iştahıma fren taktırayım diye.. şuan karnım aç yazdıklarını okuduktan sonra yutkunuyorum resmen.. amma çok aburunuz cuburunuz varya ben bunlardan yesem varya fil olurum fiiil

HULYA said...

Dali'ciğim,
Napayım sen sobeledin ben yazdım. Daha onlar sadece aklıma gelenlerdi. Yoksa daha da kabarık çıkardı listem:-)Canın ne çektiyse hemen göndereyim. Aslında her istediğini yiyecek sonra da deli gibi spor yapacaksın o zaman hiç kilo almaz insan. Ama yapamıyoruz işte.Kader utansın:-(