Cuma, Nisan 21, 2006

Zayıflamanın yeni formülü: GI Diyeti

Bugünkü Milliyet gazetesinde yayınlanan bir haber ilginizi çekebilir diye düşünerek buraya koyuyorum.Umarım diyetinizi planlarken bu bilgiler işinize yarar.Özellikle trafik ışığı sistemi çok ilginç geldi bana.

Yiyecekleri sindirilme hızına göre sınıflayan "Glisemik İndeks"e (GI) dayanan GI Diyeti, sağlıklı zayıflamak isteyenler için birebir!

"GI DİET" adlı kitap ABD, Kanada ve İngiltere dahil pek çok ülkede en çok satanlar listesine girdi. Rick Gallop'un yazdığı, 10'dan fazla dile çevrilen kitap, açlık ya da mahrumiyet hissetmeden, kalori, karbonhidrat ya da puan hesaplamak zorunda kalmadan kilo vermeyi vaat ediyor. Yiyecekleri sindirilme hızlarına göre sınıflandıran "Glisemik İndeks"e (GI) dayanan GI Diyeti, zayıflamak isteyenlere sağlıklı beslenme kuralları çerçevesinde tavsiyeler sunuyor.
BESLENME ve diyet uzmanı Dilara Koçak, "Glisemik İndeks"i "Kan şekerini yükseltme hızı" olarak tanımlıyor. Koçak, GI Diyeti'nin ana prensiplerini de şöyle açıklıyor: "Bu diyet lifli gıdalar, kabuklu meyveler, kuru baklagiller gibi Glisemik İndeksi düşük besinleri yemeye izin veriyor. Özellikle hipoglisemisi (kan şekeri düşük) olanlarda Glisemik İndeks'e göre diyet yazıyoruz. GI Diyeti bunu tüm insanlara öneriyor."

Trafik ışığı sistemiyle zayıflatıyor

GI Diyeti'nin temel özelliği "herkesin uygulayabileceği bir diyet olması." Bu diyet programı, kolay izlenebilen trafik ışığı sistemiyle doğru yiyeceği seçmeyi kolaylaştırıyor. Yedikleriniz, 'yenmesi yasak olan-kırmızılar', 'izin verilen-sarılar' ve 'yenilebilir-yeşiller' olarak renklere göre sınıflandırılıyor.
GI Diyeti, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek diyabet ve kalp hastalıklarını engellemenize de yardımcı oluyor. Bu diyet hamur işlerini, şerbetli ve şekerli besinleri ve de rafine edilmiş gıdaları yasaklıyor. Çünkü bu besinler kan şekeri seviyesini kolaylıkla değiştirip yeniden acıkmaya neden olduğu gibi sağlığı da tehlikeye atıyor.

13 Comments:

hellokitty said...

sayfanizi hele sukur buldum. bende sizi kapadiniz sandim, baskul ailesine yazi yazmistim sizi nasil bulabilrim diye. sevindim valla simdi.
sevgiler
hellokitty

beetlejuice said...

benim günlük yiyeceklerimin hepsi kırmızı ışığa dahil galiba.bu yeşil ışık brokoli falansa ben almıyım zaten ıyyy...

kendini said...

he he hülyam bitanem kendi yazılarını yaz vakit bul da yav bunlar da yararlı tabi ama ben kendi yazdıklarını okumak istiyorum nasıl gidiyor hayat??

kendini said...

ee enerde bu çocukların blog linki?

Pretty Woman said...

eheheh valla benımkiler ya sarıda ya da kırmızıda son 1-2 gündür.. yeşil ışk olayı mideme dokunuyor:( umarım diyetten dönmem ...

HULYA said...

Sevgili hello kitty,
bloğunu kapatmamana çok sevindim.Bu sıralar bazı üzüntüler yaşadığını biliyorum ama dualarımız seninle..
sevgili bilana,
milliyet bu konuda bir de kitap veriyormuş 19 kupona(reklam gibi oldu bu)aslında alıp okumak istiyorum ama elektronik sözlük için biriktiriyordum bu yüzden alabilirmiyim bilmiyorum.Oradan hangi öğün hangi renk tam olarak öğrenip sizlere yazmak istiyorum.Aslında az çok belli de bazıları işime gelmiyor:-)

HULYA said...

Sevgili kendini kandırma'cığım,
kendi yazılarımı da yazacağım ama malum yarın 23 nisan(neşe doluyor insan)kızımın da gösterisi var bu yüzden biraz heyecan ve telaş var evde bende hazıra kaçtım biraz affedin bu seferlik.Sınıfın bloğunda henüz fazla birşey yok.Bu hafta sınav heyecanı ve 23 nisan telaşından fazla birşey hazırlayamamışlar.Hazırlayınca ilk sana vereceğim linki söz

HULYA said...

Sevgili pretty woman,
aslında yeşili bende pek sevemedim bir türlü.Ben biraz etoburum da ondan herhalde.Şunların tam rengini öğrensem iyi olacak.Öğrenince sizlere de yazarım böylece yedikleriniz trafik ışıklarında hangi anlama geliyor öğrenirsiniz:-)

karmançorman said...

hülyacım, GI dieti okuduğum kadarıyla mantık olarak Montignac la aynı.malum bende genelde Montignac a uyuyorum ( gerçi son 3 aydır ara sıra uyup ara sıra uymuyorum ehehe )ama bence glisemik indekse göre beslendiğimiz anda olay bitiyor.kesinlikle doğru bir diyet we en önemlisi sağlıklı. kan şekeri sewiyemizi ani yükseltmeyen gıdaları tükettikçe diabet riskimizi de en aza indiriyoruz.

ARZUM said...

HArikasın hülyaa..
8 kiloya yakın..
Süpersin ne diyeyim başka..
Kaç kilo oldun şu an..

tatlıcadı said...

Şu glisemeik olayını bende merak ettim ama sashanın dediği gibi sebzeler kesin yeşil ışık hamur işleri tatlılar kırmızı ışıktır :)) Ama şöyle bi olay var işimize gelmeyince renk körü oluyoruz :))))

Adsız said...

Hello! I'm newbie in Internet, can you give me some useful links? I know only about Yahoo [url=http://yahoo.com]Yahoo[/url] http://yahoo.com Yahoo

promosyon said...

Çok teşekkürler harika bir yazı olmuş