Pazartesi, Nisan 17, 2006

MEDYADAKİ YAZIMIZ(HENÜZ GÖRMEMİŞ OLANLAR İÇİN)!

Evet sonunda bu da oldu.Medyaya malzeme olduk.Pazar günü son gelişmeleri yazmak için bloğumu açtığım zaman bir arkadaşımızın yazısıyla karşılaştım.Önce onun verdiği linklere tıklayarak hakkımızdaki yazıları okudum sonra da gidip bir gazete alarak resimli mi basmışlar diye kontrol ettim.Hiç böyle birşey beklemediğim için öncelikle şok oldum tabii.Yazıyı merak edenler varsa buyursun:

Diyet kardeşliği

Sibel ARNA (HÜRRİYET PAZAR)

Adres: diyetkardesligi.blogspot.com. Tıkladığınızda karşınıza şöyle bir yazı çıkıyor: "Bizler diyet yapan kişileriz. Amacımız bu süreçte birbirimize destek olabilmek. Dünyanın her yanında blogunu Türkçe yazan ve diyet yapan herkese açığız.


Aramıza katılmak isterseniz, diyetkardesligi@gmail.com adresine blogunuzun adresini postalayın. Sadece dayanışma ve paylaşım için birlikteyiz." Diyet kardeşliği blogu, aralık ayında açıldı. Şu anda 70 tane üyesi var. Hepsi blogger, hepsi diyet yapıyor. Diyet reçetelerini, kalori cetvellerini, hafif yemek tariflerini paylaşıyorlar. Şişmanlara has sorunlara çözüm buluyorlar. Mesela tombul bacaklılar için çizme üreten ayakkabıcıdan bahsediyorlar. Kimin kaç kilo verdiğini ya da veremediğini herkes biliyor. Cep telefonlarıyla tartının fotoğraflarını çekip bloglarında yayınlıyorlar. Bir hafta içinde kim en çok kiloyu verirse onu, "Haftanın yıldızı" seçiyorlar.

KARDEŞLİK PROJESİNİN LİDERİ

Diyet kardeşliği blogunun fikri Elif Doğan'a ait. Doğan 27 yaşında bir ilkokul öğretmeni. İstanbul'da yaşıyor. 14 yaşından beri diyet yapıyor. Çok hızlı kilo alıp veriyor. Bir yıl 55'ken ertesi yıl 100 kilo olabiliyor. Blog yazmaya "iamxtralarge.blogspot.com" sitesini açarak başladı. Çok uğraşmasına rağmen bir türlü 90 kilonun altına inemeyince, "Bir gün 90 kilonun altına inersem tekrar yazarım" dedi ve sustu. Diyet kardeşliği fikri tam da bu zamanlarda aklına geldi. Bu zorlu sınavda insanların birbirlerine yardımcı olması gerektiğini düşündü. diyetkardesligi.blogspot.com'u kurdu. Türkçe yayınlanan bütün blogları okudu, diyetle ilgili olanlara mesaj yolladı. Diyet kardeşliğinden bahsetti, üye olmalarını sağladı. Şu anda 70 üye var. Elif Doğan, diyet kardeşliği blogunun www.diyetkardesligi.com adresinde bir siteye dönüşeceğini söylüyor. Ve açtığı diğer siteleri şöyle anlatıyor: "Diyet yemek tarifleri yazdığımız bir blog var. hafiftatlar.blogspot.com. O da yakın zamanda www.hafiftatlar.com'a dönüşecek ve kapsamlı bir diyet sitesi olacak. Bir de inceldikce.blogspot.com var ki, bu site bizim iletişim sitemiz. Diyet kardeşliğinin muhabbet mekanı yani..."

Yazar: Fatoş

http://fatosfatos.blogspot.com/

Kilo verirsem Mömo bana bilezik alacak Ankara'da yaşıyor.

4 Mömo'yla bol ödüllü ve kilo vermeli bir sözleşmeye imza attık. Sözleşmemize göre, 5 ayda 25 kilo vereceğim. Eğer becerirsem, Mömo bana her ay o beğendiğim bilezikten bir tane alacak.

4 Spor yapmak için salona gidecektim. Ama internette dolaşırken Çin pilavının tarifini gördüm. Sonra... Tamam kabul ediyorum, suçluyum:(

Yazar: Hülya

http://benimdiyetim.blogspot.com/

Lahana çorbamı içemedim İzmir'de yaşıyor. ODTÜ kimya mezunu. Kıbrıslı.

Pazartesi lahana çorbası diyetine girmiştim. Salı günü Sevgililer Günü idi. O gün eşime onu şok edecek bir süpriz yapmak istedim ve kuaföre giderek kendimi tamamen değiştirdim. O akşam eşim özel bir şey planlamadığı ve beni görünce tamamıyle şok olduğu için annemlerle kutladık. Tabii lahana çorbamı içemedim.

Yazar: Hello Kitty

http://sevimlitombullar.blogspot.com/

Şişmanları ancak şişman olanlar anlar

İngiltere'de yaşıyor. Sloganı, "Sabır sabır ya sabır." Kendini şöyle anlatıyor: "1.53 cm boyunda, 100 kiloyum. 28 yaşındayım. Evliyim. Eğer ideal kiloma ulaşırsam hamile kalmayı istiyorum."

Şişmanları ancak şişman olanlar anlar!!! Depresyona girip yemenin, sevinip yemenin, üzülüp yemenin, regl öncesi yemenin, çabuk acıkmanın, iradeye sahip olamamanın, nasıl şeyler olduğunu zayıf veya ideal kiloda olanların anlamaları çok zor!

Yazar: Ece23

http://www.blogcu.com/yengecinsanalgunlugu/

59 ne hoş geliyor

26 yaşında. Bursa'da yaşıyor. 4 yıllık evli. 71 kilo olduğu için çocuk düşünememekten yakınıyor.

Uzun zamandır 65'in altına inmedim, ama hatırlıyorum, geçen sene ağustosta "59" olmuştum. Yaaa, 59 ne hoş geliyor, hem kulağa hem bedene... İpincecik oluvermiştim sanki. Herkesler hayran kalıvermiştiler bana.

4 İki çocuklu manken gibi anneleri etrafımda görmek beni daha da mutsuz ediyor.

Yazar: Obez Anne

http://obezanne.blogspot.com/

Taştan biraz yumuşak her şeyi yerim

33 yaşındayım, iki çocuğumun başındayım. Şu anda kilom 80 küsür (küsuratın ne önemi var canım.) Hem ev kadını, hem iş kadını, hem anne, hem eş, üstüne üstlük bir de obezim.

Anket yaptılar. En sevdiğim dört yiyeceği sordular. Benim gibi bir obeze bu sorulur mu? Taştan biraz yumuşak her şeyi yerim.

Yazar: Yoyo İnsanı

http://yoyoinsani.blogspot.com/

Yoyo insanı olmak demek

Yoyo insanı olmak, yıllarca rejime başlayıp bazen başarılı olup bazen başarısız olmayı gerektirir. Sözde bilinçli olanları bile, tombiklik, rejim, özgüven döngüsüne kapılıp "Allahım napıyorum ben böyle?" noktasına gelebilirler. Su şişesiyle bütünleşik bir yaşam, civardaki tüm yerlerden yemek siparişi verilebilen bir telefon defteri ve pazartesilerden nefret etmek en belirgin özellikleridir.

Yazar: Tontontombo

http://www.tontontombo.

Bana hakaret edin, beni aşağılayın

30 yaşında. 2 çocuk annesi. Yengeç burcu.

Pazar gecesi eşime yaptırdığım 2 hamburger ekmeğine karışık tost yedim ve çok utanıyorum kendimden. Bana hakaret edin, beni aşağılayın, rezil olayım buralarda.

KRİZ BAŞLADI. GÖZÜM AYDIN. Bu regl dönemleri başımın belasıdır oldum olası zaten. Eve gelirken neden çikolata almadın diye eşimle kavga ettim. Bir de adama demişim ki, aman hayatım eve abur cubur sokma, bak dayanamam yerim. Yazıklar olsun bana, utanmadan adamla kavga et bir de.

Yazar: Die or diet

http://die-or-diet.blogspot.com/

Yardım edin bana

22 yaşında. İstanbul'da yaşıyor.

4 Evet ikinci günün son saatlerindeyim. Hálá hiçbir şey yemedim. Kilo 62.6 oldu.

4 Niye hep böyle oluyor? Tutamıyorum boğazımı... Yedim işte yine yedim. Kendimden soğuyorum yedikçe.

4 Toplam iki koca tabak makarna ve bezelye yedim... 4 kare de çikolata!!! Yardım edin bana ya...

Yazar: Prugna

http://prugnaplum.blogspot.com/

Leblebiyi almak için eğildim ve caaart

İstanbul'da yaşıyor. Vazgeçemeyeceklerini şöyle sıralıyor: Kahve, çikolata, peynir çeşitleri ve mor olan her şey.

4 Açık pembe, fitilli kadife, düşük bel, paçalar hafif bol, 40 beden. Çok severdim. Bu sabah onu giymeye karar verdim. Fermuarını ve düğmesini kapatmak için yatağa uzanmam gerekti ama oldu üstüme. Mutfağa gittim, lay lay looom diye. Kahvaltı ederken halının üstünde bir leblebi tanesi gördüm. Nasıl düşmüş oraya, Prugna nefret eder böyle şeylerden. Fıstık yeşili güzelim sandalyemdem kalktım, leblebiyi almak için eğildim ve caaart, pembişimin kıçı patladı, boydan boya... Önce gülme krizi tuttu, sonra ağlamaya başladım.

Yazar: Arımaya Silgisi

http://arimayasilgisi.blogspot.com/

Amerikalılar sağolsun

21 yaşında. Öğrenci. Amerika'da yaşıyor: Sağolsunlar yağsız, kalorisi düşük mayonez çıkarmış Amerikalılar. Amerika'nın en sevdiğim yönü, yağsız cipsdir, yağsız-şekersiz dondurmadır, bol miktarda mevcut.

Yazar: NK

http://aglayannar.blogspot.com/

Artık kendimle barışık değilim

Yaşı 38: Yüzyıllardır şişmanım. Yıllardır kendimle barışık oldugumu söyledim. Hatta herkes söyledi. Ama artık bundan emin değilim. Zayıf olmak istiyorum. Otobüste, minübüste insanların yanımdan kalkıp başka yerlere gittiğini görmekten utanır oldum. Hiçbir yere sığmıyorum artık. Çok mutsuzum. Çok mutsuzummm.

Yazar: CaLoricoLic

http://caloricolic.blogspot.com/

Boğaz tutulmamı gerçekleştiriyorum

Diyete başladığında 72 kiloydu. Şimdi 65. Yaşı 23: "1.68cm boyunda, üniversite son sınıf öğrencisi, kendini bildi bileli rejim yapmaya çalışan biri. Niye caLoricoLic? Çünkü alışveriş yaparken, bir şey yerken içerken, her bir şeyde kalorilere hastalık boyutunda bakmadan duramayan biri!.."

4 Dün okulda neredeyse kilo verdiğimi farkedip tepki vermeyen kalmadı. Herkes şaşkınlıkla eriyip gidiyorsun, ne kadar çok kilo verdin dedi. Hiç ummadığım kişiler bile. Ama illa bi densiz çıkacak ya o da kalkıp şey dedi: "Evet bayağı zayıflamışsın, üstte bişi kalmamış ama kusura bakma da arkadan bakınca aynen duruyor." Salak benim totoma laf etti.

4 1 Nisan itibari ile boğaz tutulmamı gerçekleştiriyorum. Zor saatler atlattım dün. Buzdolabı kapağı defalarca açılıp açılıp kapandı ama sonuçta elim boş durmayı başardım.

Yazar: Biyonik Kedi

http://biyonikkedi.blogspot.com/

Allah dert vermemiş, kıç-baş uğraşıyoruz

Evli, iki kızı var. Öğretmen. 34 yaşında. Muğla'da yaşıyor.

4 Ulan diyorum, "Amaaaan Biyonik, boşver, hayat kısa, iyi yaşa lan." Geberip gideceğiz bu dünyadan. Varsın kefenim 38 beden değil, 46 beden olsun. Varsın tabutumu 6 değil, 10 kişi taşısın. Ama mezar taşımda, "Rahmetli hep diyetteydi, ama bakın, O da geberip gitti" yazmasın diyorum. Fakat sabah pantolona küfeyi zor sığdırınca, "Yok anam yok, yarın kesinlikle diyete başlıyorum" diyorum. Böyle bir kısır döngü işte. Anasını sattığımın dünyasında, Allah dert vermemiş, kıç-baş uğraşıyoruz herhalde. Bilmem ki?

Yazar: Crystal

http://crystalsdreams.blogspot.com/

Tıp dilinde YUH diyoruz

İstanbul'da yaşıyor.

4 Paylaşım kısmı tamam ama diyet olayına çözüm olmadı benim bu blog. Ben diyet işinde çok fena çuvalladım.

4 Korkunç tablo tartının ekranına yansıyıverdi hemencecik. Doktorum konuyu şöyle özetledi efendim: Sevgili Kıristıl, biz buna tıp dilinde YUH diyoruz. Koptum ben, sinirden gülüyorum, kahkahalar durmuyor bende, krize girdim.

Yazar: N-lightening

http://n-lightening.blogspot.com/

Diyetisyeni bıraktım inada geldim

4 Diyetisyeni bıraktım ya, inada geldim acayip. Salak, sen beni zayıflatamadın, ben kendim zayıfladım, demek istiyorum!

4 Canım deli gibi tahinli kurabiye çekiyor! Eve gidip yapmaktan korkuyorum arkadaşlar. Yemekten kalktığımda üstüne tatlı bir şey yemezsem yemeğin bittiği sinyalini almıyor vücudum. Hani 21 günde alışılıyordu? İki aydır alışamadı gitti benim vücut!

Yazar: Alone Girl

http://www.evdekalmis.blogspot.com/

Benimkisi genetik

4 Aslında çok şişman değilim sadece hamile zannedilebilecek bir göbeğim var. Üstüm ve altım ince. Annemin de kendinden önce köşeyi dönen bir göbeği var yani benimkisi genetik.

4 Her akşam, bir sonraki sabah için, tamam yarın başlıyorum diyorum. Öğleye kadar iyi kötü idare ediyorum. Ama öğleden sonra yine bende olay bitiyor. Her yemekten sonra pişman oluyorum. Sevgili de yok. Daha çocuk da doğurmadım.

KARDEŞLİĞİN 2 ERKEK ÜYESİ

Yazar: Türk Kası

http://turkkasi.blogspot.com/

Diyet yapan liseli kızlar gibiyim

30 yaşında. Diyet yapmaya karar verince bu blogu açmış. 7 Aralık 2005'de 88 kilo ile başlamış. Şu anda 83,5 kilo.

4 Bugün aramızda yaklaşık 45 kiloluk bir fark olan sevgilimin ve pantolonlarımın zorlamalarına boyun eğip diyet yapmaya başladım. Diyet ile olan tek ilgimin ölüm ile sonuçlanan, bir haftalık salata kürü olmasını tamamen gözardı ederek baskülün huzuruna çıkıyorum. Aslında diyet dediğim şey de öğün başına yediğim bir ekmeği azaltıp yarım ekmek yapmaktan ibaret.

4 Adım adım ilerliyorum. Bugün "diyet yapan 41 kiloluk liseli kızlar" gibi yarım kilo vermiş olarak güne başladım. Ve artık böylesine küsürat sayılabilecek değişimlerden bile zevk alan bir bünyeye sahibim.

Yazar: Uludobi

http://uludobi.blogspot.com/

Göbeğimdeki yağlar uykumda beni kovalar

Boyu 1.89 cm, kilosu 111 kg. Yaşı 26. 30 kilo vermek zorunda olduğunu söylüyor.

4 Diyetteyim. Uludobi gururla sunar. Göbeğimdeki yağlar, uykumda beni kovalar.

3 Comments:

Nilay said...

HULYACIM, BASKUL AILESINE UYE OLMAK ICIN BANA MAIL ATMAN GEREKIYOR. CUNKU SENIN MAILINE DAVETIYE GONDERECEGIM.
SEVGILERIMLE
NILAY

nilayen@hotmail.com

Adsız said...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Elen

bitkisel diyet said...

diyet ancak bitkisel gıdalar tüketmekle olur