Perşembe, Ocak 25, 2007

GLİSEMİK İNDEKSE GÖRE DİYET


Bu aralar havaların sıcak olmasındanmıdır nedir herhalde bahar dolayısyla da yaz yaklaştı diye tvde hangi kanalı açsam bir diyetisyen konuşuyor:"Böyle yaparsanız kilo verirsiniz.Bunları bunları yemeniz lazım".Eh bende onlardan geri kalmayayım dedim ve deryalı günler'de çıkan diyetisyenin (adamın adını unuttum:-() verdiği GLİSEMİK İNDEKSe dayalı diyeti sizlere buraya yazayım dedim.Uygulanması oldukça kolaya benziyor(tabii henüz denemedim)Her gün nohut yiyeceksiniz diye de bir kural yok benzer şeyleri verilen miktarda yiyebilirsiniz.en kısa zamanda sıkı bir diyete başlamam lazım(Bu lafı çok duyduk dediğinizi duyar gibi oluyorum)Bu yüzden yıllık olağan diyet araştırmalarıma başlamış bulunuyorum.Hepimize hayırlı uğurlu olsun.Her türlü yardımınız takdir edilir.Sağlıkla kalın:-)
GLİSEMİK İNDEKSE GÖRE DİYET
Kahvaltı:
1 adet haşlanmış veya pişirilmiş yumurta
1 su bardağı az yağlı süt
1 dilim az yağlı peynir
tatlı kırmızı biber kabuklu domates ve salatalık
1-2 dilim kepek ekmeği
Öğle:
1 kase az yağlı yoğurt ile hazılanmış cacık veya sade yoğurt
peynir veya ızgara tavuk etiyle hazırlanmış bol salata
1 avuç içi kadar ceviz
İkindi:
1 orta boy yeşil elma veya bir orta boy armut
Akşam
1 tabak etli nohut
3 yemek kaşığı bulgur pilavı
1 ince dilim ekmek
salata(az yağ eklenmiş)
yatarken:
1 su bardağı az yağlı süt

(NOT:Daha önce glisemik indeksle ilgili bir yazı yazmıştım.İlgilenenler için linki:Zayıflamanın yeni formülü: GI Diyeti

4 Comments:

Adsız said...

hayırsızsın işte kızımm al sana kanıtı!! ben gitmeden önce görmemişim postunu çünkü yazmadan gittim doğru ama sende hiç boş durmamışsın canım insan tgünde 5 post atar mı???:)=
sık kullanılanlara ekledim gerçi bu işte bir tezatlık var ama.. hafta da bir yaz ama yazz canım nooolur yaa diyet de yapmıyosun zaten:((

Burcu said...

hülyacım merhaba,ben werdiğim 3oküsür kiloyu glisemik indekse göre beslenerek -ki bunu Montignac kitabından öğrendim-werdim. bu kadar kilo werirken asla kalori hesabı yapmadım ama her yediğimin glisemik indeksine dikkat ederim.indeks değeri 35weya altı olan gıdaları tüketmeye ağırlık weririm zaten onlar da genelde sebzeler we bazı meyweler oluyor.kesinlikle işe yarayan,diyeti hayatımıza beslenme alışkanlığı şeklinde sokan bir tarz.herkese tawsiye ederim.internette glisemik indeks değer tabloları war.oradan yararlanabilirsiniz.%100 sonuç weren bir yöntemdir.ancak bilinçli uygulanmalıdır.yani indeks değeri düşük die hep aynı gıdalar yenmemeli herzaman diyet çeşitlendirilmelidir.böylece sağlıklı olarak kilo werebiliriz ancak.biliyorum biraz uzun yazdım ama konuyu görünce dayanamadım..
dietinde başarılar canım

HULYA said...

Nagişim,
Çok yoğundum inan.ev misafir doluydu üstlik de diyet yapamadığım için yazmak istemedim.ama Artık bu kilalardan gerçekten çok bıktım almış başını gidiyor.En kısa zamanda yolunuzdayım.Sevgiler

HULYA said...

Sasha'cım,
Senin sayfana giremiyorum ben uzun zamandır.İnvited users to only diye bir yazı karşılıyor beni.Nasıl okuyacağım senin bloğunu?