Perşembe, Şubat 23, 2006

SIK SIK TUTAN YEME KRİZLERİ!!!

Arkadaşlar aşağıda tam da benim şu aralarki durumuma uygun bir yazı var. Sizlerle paylaşmayı uygun gördüm. Sık sık diyetimi bozma nedenim belki de budur diye düşünüyorum.Sizler de aynı durumla karşılaşmış olabilirsiniz ,bu yüzden bir okuyun derim ben:-)

Yeme Krizleri

Diyet yapan herkesin başına gelen ara ara tekrarlayan bir yeme davranışıdır. Baskılanan yeme davranışları patlama tarzında bir dalgalanmayla sizi yeme davranışına itebilir. Her ne kadar bu davranışa engel olmaya çalışsanız da bazen engelleyemezsiniz.

Kendiniz psikolojik olarak diyete hazırlamamışsanız diyetiniz sırasında sık yeme krizlerine kapılırsınız. Bu krizleri engellemek için diyet başlangıcında psikolojik olarak iyi bir hazırlık yapmanız gerekir. Diyetinizi uygulama kararlığı bu krizleri kolay atlatmanızı sağlayacaktır.

Diyetinizde mutlaka sizin sevdiğiniz besinlerden oluşan ve tüketim oranları yüksek menülerden oluşmalıdır. Diyetiniz kendinizden parçalar taşımazsa zamanla diyeti uygulamakta zorluklar çekmeye başlayabilirsiniz.

Diyetiniz hazırlarken kendi kişisel özellikleriniz doğrultusunda, vazgeçemedikleriniz için diyetisyeninizle pazarlık yapınız. İstediğiniz besinleri diyetinize eklenmesiyle kendinizi psikolojik olarak daha rahat ve güvende hissedeceksinizdir.

Yeme krizlerini engellemek için mutlaka 6 öğünde sürekli bir yeme düzeni oluşturarak, kendiniz aç hissetmenizi engelleyebilirsiniz. 6 öğün beslenmeyle kan şekeriniz daha kolay düzenleyebilir, hızlı acıkmanızı engelleyebilirsiniz.

Koymuş olduğunuz hedeflere ulaşmak için diyetinize bağlı kaldığınızda ve konulan hedeflere yaklaştıkça diyetinize yemek istediğiniz bazı besinleri ekleyerek yeme krizlerini engelleyebilirsiniz. Diyetinize haftada bir tatlı, kek, pasta, börek ekleyerek kendinize güven verebilirsiniz.

Yaşamınızdaki günlük değişiklikleri diyetinize yansıtmanızı gerekir. Bir iş toplantısına katıldığınızda diyetiniz buna göre düzenleyerek hafif bir yemekle, bir kaç kadeh şaraba göre düzenleyebilirsiniz. Arkadaşlarla toplantılarınızda diyetinizde bulunmayan kek veya pastayı diyetinize ekleyerek günlük hayatınıza devam edebilirsiniz.

Yapacağınız fiziksel aktivitelerinizin zamanı gün içerisinde diyetisyeninizle iyi planlamanız gerekir. Hatalı yapacağınız fiziksel aktivite kan şekerinizde hızlı değişikliklerle aktivite sonrasında kan şekerinizdeki düşmeler neden olur. Bu nedenle kendinizi halsiz hissedebilir yada aç hissetmeniz sağlayabilir. Bu tür hatalı davranışlar diyetiniz yapmanız engelleyebilir yada yaşam kalitenizde düşmelere neden olabilir.

Bulumia olarak adlandırılan bir yeme davranış bozukluğunda; kişiler yemeleri gereken miktarlardan çok daha fazla yemek yerler ve yemek sonrasında bu durumlarından pişman oldukları için yediklerini kusarlar. Diyet yapan kişilerde olduğu gibi belirli aralıklarla çok yeme dürtüleri görülse de diyet yapanlardaki davranışlarla bulumialardaki davranışlarda fark vardır. Diyet yapanlar monotonlaşmadan yada istediklerini yiyemedikleri için çok yerler ve sonradan diyetlerini bozdukları için pişman olurlar. Diyetlerini bozan kişiler ipin ucu kaçtığı için eski alışkanlıklarına dönerler yada diyetlerine devam ederler. Bulumialarda ise bu davranış psikolojik bir saplantı durumuna gelmiştir, psikolojik tedavi almaları gerekmektedir.
(Dyt. Gökmen Gök )

7 Comments:

Hedefe Az Kaldi said...

Hulyacim ne faydali bilgiler veriyorsun. Bence de diyet yaparken insan kendini kasmamali, sevdigi seylerden vazgecmemeli. Yoksa mutsuz olur. Ben de aynen bu sekilde devam ediyorum diyetime...

arimayasilgisi said...

Verdigin sayfaya goz attim.Cok guzel bir dusunce, kutlarim. Kendine gore bir diyet bulup, kilolardan kurtulursun umarim. Lahana corbasini bende denemistim gecen sene, 100 gram bile zayiflayamamistim. Ustelik 1 hafta hic vazgecmeden devam etmistim. Kolayliklar diliyorum, atkins diyeti hakkinda bilgim cok. Eger yapmak istersen, istedigini sorabilirsin.

kendini said...

sanırım buldum diyet sayfanıı ve diyet yapmadığını öğrendim
tatlım en azından dikkat et yediklerine ..
unutmaa her geçengün gramlarına yenilerini ekleyebilir aklında olsun tamam mı??benim düştüğüm hataya düşme vermen gereken kg ye yenilerini ekleme...

d@li said...

ya bende ne zman diyete girsem düzenli bişiyler yemeye çalışıyorum öğünüm belli oluyor. stresinin tekildeği zamanlarda var tabi . yinede seviyorum ben diyeti.

d@li said...

ya bebeğe bakmaktan ben 6-7 ve dokuz üçünden birini alayım. olması gereken adı üstünde değildir öle olmas gerekiyordur zor iş :) monotanlaşmış iidir bak bilirisn en azından yoğurdun eve geleceği kesindir. hee normal iidir herzaman. süperide multi vbitamin niyetine
öpüyorum kocana da aleynayada geçmiş olsun.
sen ne zmna hasya oldun mkız snada geçmiş olsun dikkat edin canım ya

HULYA said...

Sevgili Nilay,
eğer insan kendini baskı altında hissederse asla diyet yapamaz diye düşünüyorum ben.Mutlaka severek yediği şeyler de olmalı diyetinde az da olsa dimi?

just my stories said...

aslinda cok dogru yazilanlar, benim diyet maceralarim hep bu krizler yuzunden sona ermistir, bir de bende soyle bir psikoloji var, haftanin ortasinda diyeti bozmussam kaldigim yerden devam edemiyorum, bozuldu nasil olsa diye eski yeme duzenime donuyorum...:)psikolojik hazirlik gercekten onemli sagol Hulya paylastigin icin